Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra - 30 januari 2009 13:10

Gårdagen var väldigt mysig!! Film, räkfrossa och mycke annat gotta och själv klart Lina, Madde och Anna :) Helt underbar kväll. Synd bara att man var så trött somnade nog ganska tidigt ändå. Men vi hann med 3 filmer iaf. The Holiday, I am legend & Never break down. Underbara filmer. Speciellt sista ;) haha


Nu sitter man och kollar på våra bästa år ;) Att de som skriver denna serie ens kan komma på allt. Helt sjukt. Hann faktiskt städa lite innan det började också. Vaknade rätt tidigt imorse ändå. Så suttit och surrat med Madde och Lina innan jag körde hem dom. Skönt det. Att man hinner göra nått utav sina dagar. Skulle egentligen behöva plugga lite idag också men vette fan om jag orkar.

Ska ju hem till mamma och pappa snart. Eller ska åka på bolaget först så allt är klart inför imorn eftersom man fick kjobba imorn också. :) Så imorn blir det en stressig dag när man slutar. Skönt att man ska festa i ovven så man behöver ju inte fixa tills sig allt för mycket. :P


Sarah McLachlan - Answer

http://se.youtube.com/watch?v=i8B1ai25lUo&feature=related

Av Sandra - 29 januari 2009 14:19

Yes igår så hade vi pulkrace med nollorna. Hahaha gud vad det var roligt måste jag säga. Sen så efter 1 timme ungefär när de hade tävlat motvarandra inviduellt och tjejerna mot killarna så gav vi upp och åka neröver stan. :) Körde två till stan och resten till förrådet.

Sen var det bara för en att skynda sig hem byta och och härskna av sig lite och åkte ner till Sussie. Fick ett glas vin. Mycket gott. Satt där och surrade ett i den underbara soffan med Adam, Jim och Sussie =). Sen gick vi ju vidare till Kåren och såklart äta en HT... Mumma :) Där vart det öl och ännu mer öl. Sen vart det nån jäkla dans. Ner i min källare?? Så idag har jag en fruktansvärd träningsvärk i benen. Men roligt var det... Sen hade jag äntligen fått i sussie den där ölen som gjorde att hon gick med på min idé om att gå på Dalton´s och sjunga kareoke. Sussie, Anna och jag gick upp 2 ggr vi :P hehe så jävla roligt. Sen så sjöng ju såklart Sussie. Hon sjunger så bra..


Annars så var gårdagen väldigt lugn på dagen. Var med Linnea och Emma bara.


http://se.youtube.com/watch?v=OPXU33iquDE

Jack Johnson - Better together. Underbar låt att lyssna på i vissa stunder




Av Sandra - 27 januari 2009 12:12

Åhh äntligen har jag bokat kryssningen som går den 12 mars från stockholm. En hel båt med bara underbar musik. Var lite less nu bara att hytterna tar slut så fort. Så nu har vi lyxat upp oss till en A- hytt :) Också har vi bokat bord till buffén. klockrent öl och vin ingår. :)


Sitter här i datasalen och är helt lyrisk. Men det är tur att tiden går fort :)

Ska boka tågresan nu på engång när de är så billigt så är det klart också så vi vet att vi kommer ner =)


Armin Van Buuren är ju bokad också till kryssningen.. Kan det bli bättre?

höres

Av Sandra - 26 januari 2009 20:18

Ja när vi började skolan. Hon började med att rent av skälla ut oss nästan kände det som. Aldrig vart med att en lärare gjort så någongång. Men hon är väl sådär. Så man kune ju sluta intala sig själv med "att hon kanske hade en dålig dag i fredags" hahah herregud. Men vi har bara henne imorn sen så :)


Idag så skulle ju niklas ringa och väcka mig kl 7 imorse. Men kom han ihåg det? Nej nej.. Så jag vaknade runt halv 12. Men det var skönt det också. Gick till skolan sen vart det stan en snabbis med Lina. Hittade ingenting men de var väl tur det. För nu blir det spara så man kan unna sig mycket när man åker ner till Örebro och sen trance kryssningen.

Sen gick jag hem lagade en smarrig midda och lunch till imors. pasta och köttfärssås :)


Och nudå är man den tönt man är och kollar på bonde söker fru brölloppet ;)

Höres!!!


Av Sandra - 26 januari 2009 01:16

Ja denna helg har vart skön om man tar bort snöovädret som kom på lörda eftermiddan.

Lördagsmorronen började med att man åkte och jobbade ett litet tag. jobbade från 8 - 16.30, blir några extra slantar nästa månad och det är alltid välkommet :)

Sen körde jag lina upp till anna för dom skulle ut och göra sundsvalls stad osäker som vanligt. Madde skulle hämta upp dom sen hos anna och åka till hennes kompis på förfest. Anna såg lite tärd ut idag om man säger så ;) så de verkade ha haft en bra kväll :)

Själv så körde man vidare hämtade upp linnea och emma, körde ut till coop i birsta och handlade mat. Kyckling, sallad och kroketter vart de :) också självklart gotta sen till filmen som vi hyrde. :) en härlig kväll. Sen när linnea vart trött så brände emma en skiva för då vart vi bilsugen. Körde förbi linneas gamla hur och runt åt matfors sen fick linnea åka hem och sova medan jag och emma vart 15 år.. ;) åkte ut och lekte med bilen i den nya snön som kom. Haha


och denna dag så har jag sovit ;) morgontrött som man är. Klev upp vid ett tiden städade lite sen åkte jag och städade på pappas jobb och sen fick man mat av mamma och pappa, vart bjuden på kina. Alltid lika mysigt att göra så nån gång då och då. :)

Sen vart de åka till lina med anna och sen kom madde :) sett film och myst bara. :)

och nu ska jag sova jag också för imorn blir de skola men som tur har man sovmorgon ända negativa imorn är att vi har den där hemska människan... suck suck..


Godnatt!!

Av Sandra - 23 januari 2009 23:13

Ja denna kväll har faktiskt vart helt okej!! Jobbade idag. Började kl 15.00 Skönt att jobba även fast jag är lite sjuk fortfarande. Men bara det att få göra nått annat än att gå i skolan och sitta på föreläsningarna...


Sen så fick man ju gå hem lite tidigare för vi hade det så lugnt så gick väl vid halv 9. Skönt. Ringde Linnea och var förtvivlad över en pytte grej egentligen. :P Men sån är ju jag ibland då. :) Hämtade henne hemma hos Julia och Adam, körde hem henne stod ohc surrade, sen åkte jag hem till mig och där sitter jag fortfarande i min soffan :)

Sen för en stund sen så ringde ju Anton. Blir alltid lika glad synd bara att jag låter som om jag inte kan andas så jag var kanske inte den pratgladaste sandra man hör i vanliga fall. Men jag vart glad iaf kan ju hoppas han var de också :P haha oduglig som man är.. =)


Pratade med Lina idag om trance kryssningen iaf.. great great!!! Satt precis och kollade upp tåg priser och så. skulle man boka ner nu skulle det bli billigare än buss iaf, och det är ju väldigt skönt :) Prata mer om det i veckan. Nu har man mycket framöver i vår som man kan se fram emot. Har några riktigt härliga datum jag längtar till.. :)


Ne nu ska jag slå på en film och lägga mig och försöka sova..

Måste bara säga det, sitter just nu och lyssnar på den låten; Eva Cassidy - fields of gold 

Den låten lyssnade jag på, ja jag vet inte hur mycket för några år sen. Kom på den förra veckan och den är ju så fin. Lyssna på den om ni ej hört den.


Sov gott!!

Av Sandra - 23 januari 2009 13:05

Ja förra veckan var helt underbar. Började träna igen med madde. Var så grymt kul. Denna vecka inte alls lika roligt.. Både jag och madde vart sjuk.

Legat med feber sen i måndags men igår var den äntligen borta men då började ju såklart den riktiga förkylningen. Hosta, snorig och som vanligt sätter de sig på mina bihåler också. Köpte några tabletter igår på apoteket så hoppas jag inte behöver gråta så mycket idag :P

 Ska ju som sagt iväg och jobba kl 3 idag också. Skönt det. Få tjäna lite extra pengar :)


Måste bara få fråga. Ska vem som hellst jobba med människor? Nej tack. Nu har jag iaf träffat världens värsta lärare. Anna och jag var så arg igår när vi gick lite tidigare så herregud. Och dom som inte var där.. Hon kanske hade en dålig dag? visst kan man ha det. Men då borde hon sagt det till oss.. För det var ju något hon predikade ett tag om igår på föreläsningen. Att det handlade inte bara om patienten utom om oss som jobbar också. Så hade man en dålig dag eller liknande så skulle man säga det till patienten som skulle möta en. åh...


Ikväll när jag slutar så blir det bara hem och slå på en film och sova innan man ska upp imornbitti och jobba...



Av Sandra - 19 januari 2009 02:44

Vilken jävla dålig karaktär man har. Man klarar ju fan inte av någonting man säger känner känns det som. Satt hos anna ikväll och skulle kolla film =) sen ringde Lina till anna så till slut åkte vi och hämtade henne också :) så mysigt så. Sen kom våran fjärde medlem =) underbara Madde. Kollade på film. Ne sen vid 10 halv 11.. Utgång stod på planerna. Hahaha!!! Inte sant. Åkte hem duschade bytte om. Åkte till anna drack grogg, sen fortsatte jag och lina dricka medan stackars madde åkte hem för att hon inte mådde bra. :( hoppas du mår bättre imorn. Anna körde in oss på skepparn. Men var lvar nykter då. för de gick ine lura i henne nått som jag oh lina trodde :P haha


Hade iaf jätte skoj =) söndagar är riktigt skoj att gå ut på. Träffade Livia ute på skepparn. så fin så i sin utklädnad. Hon hade personalfest.

Sen åkte vi hem nä de stängde kl 2. Så nu sitter man här då och ska snart slå på en film så man kan somna inom 1 timme iaf.. skräck eller action? hmm svårt val.. Blir nog en krigsfilm...


Sov gott alla..!!


kollar på gamla bilder ;) så hittade denna =)

Ovido - Quiz & Flashcards